אין ייאוש בעולם!
- 4 באפר׳ 2021
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 25 באפר׳ 2021

אם אתה מרגיש שאין עם מי לדבר, שאתה לבד במערכה- מצאת אותנו, אנחנו נעזור לך. אנחנו נפרוץ עבורך את החומה הבצורה שעומדת מולך.
באחרונה אנו עדים לתופעת חוסר נגישות של בתי הספר ושל אנשי הצוות החינוכי. האירוני בסיטואציה הזאת הוא, שהעולם הפך להיות נגיש. הטכנולוגיה קרבה אלינו הכל מבחינה גאוגרפית ואין מושג שנקרא רחוק.
אבל כל זאת לא רלבנטי לבתי הספר שסגרו את שעריהם ואף הציבו חומה בצורה- כדי שאנחנו ההורים לא נכנס לשם.
משבר הקורונה גרם לכך שבתי ספר רבים נענו לאתגר ולרוח התקופה, וראו זאת כהזדמנות לחולל שינוי ולחדש. ללא כל ספק, זאת יוזמה מבורכת הראויה לציון לשבח.
עם זאת, חלקם הגדול של בתי הספר בחר להפנות עורף לשינוי, ובחר לנקוט במדיניות של סגירת שערים.
במקום לחוש את האווירה, את הצורך בשינוי, בקדמה, ביצירתיות ובחדשנות, ולרתום את ההורים בעזרה לקראת השינוי המיוחל, בתי הספר מתבצרים בשלהם. אין שינוי. אין קדמה. אבל יש מלחמת התשה. והמלחמה קשה.
דוגמה לכך היא תלמידי תיכון שמבקשים לעבור מארבע יחידות לימוד לחמש יחידות לימוד במקצוע המתמטיקה. תלמידים אלו והוריהם מוצאים את עצמם נלחמים במערכת החינוך, במורה, ברכזת השכבה, במנהל, והמלחמה קשה ומייאשת.
בואו ונבחן את הסוגיה בראייה כוללת ונשאל את השאלות הבאות:
האם החלטת בית ספר לא לאפשר לתלמיד לעבור מארבע לחמש יחידות מותרת על פי החוק?
האם החלטת בית הספר היא דבר אלוהים חיים ואינה ניתנת לשינוי?
מהם השיקולים שמנחים את צוות ההוראה לעמוד נגד החלטת התלמיד והוריו?
האם שיקולים שאינם טובת התלמיד הם שעומדים לנגד בית הספר?
האם פגיעה בַּיֻּקְרָה של בית הספר בשל חשש מִמְּמֻצַּע ציונים נמוך הוא העקרון המנחה?
האם בית ספר יודע שהוא שחקן קשוח ולהורים אין סיכוי נגדו ולכן כל החלטה וכל קביעה תתקבל בהכנעה?
אין ייאוש בעולם!
אנו, שומרי הסף, עומדים על המשמר ורואים את טובת הילד מעל לכל. אנו פועלים ללא שיקולים אִינְטֶרֶסַנְטִיִּים. אנו נלחם למענכם. אנו נהפוך עבורכם את בית הספר לנגיש יותר. אנו נטפל בכל סוגיה המדירה שינה מעיניכם ושאינה לשביעות רצונכם. אנו נהיה החוליה המקשרת ביניכם לבין בית הספר.
.png)



תגובות